652Views
Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy, z którego każdego miesiąca korzysta prawie 3 miliardy aktywnych użytkowników. Te liczby z pewnością robią kolosalne wrażenie. Z czego wynika tak niesamowita popularność Facebooka? Sprawdźmy, czy warto założyć tam konto.
Czym jest Facebook?
Facebooka nie trzeba przedstawiać. Jako serwis internetowy i aplikacja mobilna używany jest od 2006 roku. Służy przede wszystkim do publikowania zdjęć, filmów i grafiki oraz udostępniania wydarzeń, informacji oraz linków do stron zewnętrznych. Użytkownicy Facebooka mogą wymieniać się wiadomościami, tworzyć grupy tematyczne, a nawet budować rozpoznawalność swojej marki i promować tworzone przez siebie dobra.
Dlaczego warto mieć konto na Facebooku?
Konto na Facebooku, podobnie jak inne serwisy społecznościowe, daje bardzo wiele możliwości, które można wykorzystać zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Przydatną funkcją jest Oś czasu, czyli zbiór naszej facebookowej aktywności w kolejności chronologicznej, który można traktować jak wirtualny album i pamiętnik ze zdjęciami, filmami i wpisami. Ponadto, Facebook umożliwia:
Tworzenie społeczności znajomych
Dzięki Facebookowi możemy pozostawać w kontakcie ze wszystkimi ludźmi, których znamy z realnego życia i przeglądać udostępniane przez nich treści. Serwis jest bogatym źródłem informacji nawet o osobach, które znamy tylko z widzenia.
Komunikowanie się z ludźmi
Facebook doskonale spisuje się także jak chat room, dzięki funkcjonalnej aplikacji Messenger. Korzystanie z niej jest niezwykle proste i intuicyjne. Za pomocą Messengera możemy kontaktować się z innymi użytkownikami i przesyłać im różnorodne treści, zdjęcia, filmy oraz zabawne gify.
Profil firmowy
Facebook daje ogromne możliwości dla przedsiębiorców, artystów i pozostałych osób, które chcą zaistnieć w sferze publicznej. Jest idealnym miejscem do rozpowszechniania informacji o oferowanych przez nas produktach czy usługach. Za pomocą profilu firmowego (fanpage), możemy dotrzeć do dużej liczny obserwatorów i potencjalnych klientów.
Grupy tematyczne
Grupy to niezwykle popularne i przydatne miejsca, w których użytkownicy wymieniają się opiniami oraz informacjami związanymi z tematyką danej grupy. Działają podobnie jak fora internetowe. Grupy mogą być doskonałym źródłem porad, pomysłów, wiedzy oraz inspiracji. Odpowiednio rozbudowana grupa przyciąga reklamodawców oraz stanowi kanał sprzedaży rożnorodnych dóbr i usług. Wyróżniamy grupy ogólnodyskusyjne, informacyjne, grupy Q&A, edukacyjne oraz tworzone przez uczestników danego wydarzenia, najczęściej muzycznego lub sportowego.
Platforma e-handlu
Marketplace to platforma na Facebooku umożliwiająca jego użytkownikom na sprzedawanie i kupowanie dowolnych produktów, podzielonych na kategorie. Jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Wystarczy dodać przedmiot lub usługę, stworzyć odpowiedni opis i ustalić cenę. Następnie ustawiamy lokalizację, wybieramy kategorię i publikujemy ogłoszenie. Większość rozmów z potencjalnym klientem czy sprzedawcą prowadzimy za pomocą messengera lub wiadomości prywatnej.