Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Reklama w Social Mediach czy może Google Ads?

Reklama w Social Mediach stała się bardzo popularną formą marketingu. Możliwość dotarcia do wielu osób, targetowanie czy prostota to tylko niektóre cechy tego sposobu. Portale społecznościowe stale zyskują jako miejsce do reklamowania się, a z ich plusów korzystają największe światowe marki. Trend ten nieustannie zyskuje na popularności i nic nie zapowiada, aby miało się to zmienić. Co jest tajemnicą sukcesu reklamowania się w Social Mediach? Jakie korzyści przynosi reklama w Mediach Społecznościowych? Dlaczego warto skorzystać z tej formy reklamowania się? W dalszej części tekstu przedstawiamy odpowiedzi na te pytania oraz podajemy przydatne informacje, oraz porady.

Czym jest reklama w Social Mediach?

Reklam w Social Mediach to reklama, która jest wyświetlana na portalach społecznościowych użytkownikom. Ma ona najczęściej charakter podobny i typowy dla materiałów, jakie są publikowane standardowo na danym portalu, przykłady formatów reklam znajdziesz na https://mediaclick.pl/social-media-marketing/. Większość najpopularniejszych serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Twitter ma możliwość płatnego emitowania reklam. Po stworzeniu takiej reklamy jest ona wyświetlana konkretnej grupie osób, a w zamian za to pobierane są opłaty. Jest to bardzo popularna metoda reklamowa się, z której skorzystać mogą osoby prywatne, małe i średnie firmy czy duże korporacje. Proces tworzenia reklamy jest bardzo prosty i odbywa się w specjalnie przygotowanych do tego kreatorach. Reklamę w Social Mediach możemy również rozliczać na różne sposoby. Podstawową formą jest opłata za wyświetlenia. Im jest ich więcej, tym więcej — adekwatnie do liczby zapłacimy. Niektóre opcje umożliwiają jednak rozliczanie PPC — Pay Per Click, czyli za pojedynczy “klik” w link, kiedy to osoba wchodzi w reklamę i udaje się na naszą stronę internetową.

Reklama w Mediach Społecznościowych — korzyści

Reklama w mediach społecznościowych ma bardzo wiele korzyści, z których warto skorzystać. Pierwszą z nich jest łatwość uruchomienia swojej kampanii reklamowej. Specjalnie dedykowany kreator pozwala uruchomić kampanię osobom, które nie znają się na zaawansowanych technologiach czy tego typu systemach. Jest on intuicyjny a samouczek i podpowiedzi są bardzo pomocne. Ważna jest również szybkość. Średnio zaawansowany użytkownik uruchomi taką kampanię nawet w 15 minut, co jest bardzo komfortowe. Aby zacząć reklamować się na portalach społecznościowych, nie musimy dysponować dużymi środkami pieniężnymi w przeciwieństwie do wielu standardowych metod. Dzięki portalom społecznościowym mamy również możliwość dotarcia do dużego grona osób co może być trudne np. rozdając ulotki. Reklamowanie takie nie wymaga również pomocy agencji reklamowych, dzięki czemu nawet osoby prywatne z łatwością uruchomią swoją pierwszą kampanię reklamowe w Social Mediach bez problemu. Do korzyści reklamy w Social Mediach możemy również zaliczyć możliwość wyboru różnego rodzaju serwisów. Jeśli prezentujemy produkt estetyczny np. koszulkę czy obraz, warto do tego celu wybrać np. Instagram. Gdy sprzedajemy drony i chcemy pokazać, jak one latają w praktyce, możemy skorzystać np. z reklamy wideo na Facebook-u. Pozwala to dokładniej zaprezentować nasz produkt i osiągnąć znacznie lepszy odbiór u potencjalnych klientów. Jak pokazują liczne badania i case study reklama na Facebooku charakteryzuje się dużo niższą konwersją niż w przypadku Google Ads – spójrz na to.

Targetowanie — klucz do sukcesu

Jedną z największych korzyści reklamowania się w Social Mediach jest możliwość targetowania, czyli określania grupy docelowej. Dzięki tej opcji możemy w jasny sposób określić komu i w jakiej grupie będzie wyświetlana nasza reklama. Targetowanie odbywa się na podstawie wielu danych. Do ogólnych należy wiek, płeć czy lokalizacja. Facebook udostępnia również możliwość dokładniejszego targetowania. Należeć do nich z pewnością będzie sytuacja zawodowa, zainteresowania, odwiedzane strony na portalu czy aktywność na portalu. Dzięki takim danym możemy określić profil naszego potencjalnego klienta i to właśnie osobom spełniającym pewne wymagania prezentować naszą reklamę.

Pierwszą korzyścią targetowania jest efektywne wykorzystanie budżetu. Jeśli reklamy będziemy emitować tylko w grupie osób, które są potencjalnie zainteresowane produktem, nie będziemy marnowali środków np. na reklamę szminki wśród mężczyzn — jak ma to miejsce podczas tradycyjnej reklamy np. na billboardach. Kolejnym plusem jest skuteczność targetowania. Gdy wyświetlamy reklamy tylko grupie osób podatnych na nią, uzyskamy znacznie lepszy wynik niż bez targetowania. Dzięki temu zarobimy więcej pieniędzy i będziemy mogli szybciej rozwijać naszą firmę. Targetowanie umożliwia również realizowanie poszczególnych celów. Zawężona grupa odbiorców idealnie nadaje się do pozyskiwania nowych klientów a jej rozszerzenie do prezentacji marki nowym osobom i zwiększania świadomości marki. Dzięki targetowaniu możemy również reklamować się lokalnie, docierając do naszych sąsiadów czy osób zamieszkujących najbliższą okolicę.

Czy warto reklamować się w Mediach społecznościowych?

Zdecydowanie tak! Social Media to obecnie bardzo duży rynek odbiorców, z którego warto korzystać. Taka możliwość posiada wiele plusów i jest dostępna dla każdej osoby. Z tego sposobu reklamowania się korzystają zarówno małe firmy, jak i duże marki co najlepiej świadczy o skuteczności takich działań. Reklama w Social Mediach jest również odbierana bardzo pozytywnie dzięki swojej formie. Nienahalne reklamy lub wręcz ciekawe odnoszą dużo większy sukces niż przerywające nasz ulubiony serial w TV spoty reklamowe. Zdecydowanie warto korzystać z tej opcji. Jeśli do końca nie jesteśmy przekonani do tego sposobu reklamowania się, warto wypróbować go w praktyce. Niskie sumy kampanii umożliwiają stworzenie np. kilku testowych wersji. Wydając małe sumy rzędu kilkunastu — kilkudziesięciu złotych samodzielnie możemy przekonać się, jak funkcjonują one w praktyce i czy warto zwiększyć nakłady finansowe na taką reklamę. Czynnikiem, dla którego warto zainteresować się reklamami w Social Mediach, jest również duże zaangażowanie odbiorców. Mogą oni bardzo łatwo przejść do naszej witryny i jeśli odpowiednio dobierzemy grupę docelową, uzyskamy wiele takich wejść, co w przypadku np. reklamy telewizyjnej jest dużo droższe i trudniejsze.

Źródło: https://mediaclick.pl/

Show CommentsClose Comments

Leave a comment